
Ki - Oefeningen voor deze tijden
13/07 - 20/07 - 27/07 - 03/08 - 10/08/2026
Via ZOOM
Gedurende 5 sessies nodig ik je uit om samen onze lichamen te openen, te aligneren, te gronden en te centeren.
Focus op de elementen, water, vuur, hemel en aarde. Ruimte, stilte en beweging.
Concreet betekent dit :
-
Het activeren en verspreiden van vitale, oorspronkelijke levensenergie vanuit de hara-koshi (het nucleaire en gravitationele centrum van het lichaam)
-
Openen en uitvibreren van het volledige zenuwstelsel, de organen, spieren, weefsels, vloeistoffen en botten, stroming op gang brengen
-
Het vergroten van de flexibiliteit van de CVP-zone (cranium, vertebra en pelvis)-zone,
-
Het (her)kennen en ervaren van je innerlijke beweging.
-
Spiraalbeweging via klank (kototama) , verbinden van buik, hart, hoofd.
- Specifieke ontspanningsoefeningen en connecties met meridiaanpunten (oa. 8 wondermeridianen)
Een gecentered en energetisch goed functionerend lichaam ademt ruimte in en uit, in resonantie met wat is. Het kan de grootste tegenslagen en uitdagingen van het leven aan met moed, hart, in actie, en met de juiste timing.

Wat kan je verwachten
De oefeningen zijn gebaseerd op eigen ervaring en lange tijd beoefenen van verschillende oosterse technieken zoals Qi Gong, spontane beweging (katsugen undo), Waraku budo, verscheidene ademhalingssystemen, hara en KI-training, kototama (japanse ancestrale studie van het universum met klank , vibratie en de beweging van de spiraal).
De oefeningen helpen om verschillende stukken van onszelf terug samen te brengen in 1 tijd en ruimte-as, in 1 punt.
Het zelfhelend vermogen doet dan gewoon zijn werk.
Zo kan je opnieuw gebalanceerd en met vertrouwen in het leven, ook de moeilijke wateren besturen en verwelkomen.
De oefeningen evolueren doorheen de processen en zijn elke keer ook zeer specifiek:
ik tune in op de noden van de groep en wat er zich in het veld bevindt waarin we alllen geconnecteerd zijn.
De oefeningen zijn "pointers" om jezelf dieper met je lichaam te helpen verbinden, te communiceren, te alchemiseren en in liefde te "staan" en je interne flow te volgen, zowel fysiek, emotioneel, mentaal als spiritueel.
Met plezier om samen te zijn en te oefenen.
Wie ben ik ?
Een reiziger van het leven op de aarde. Na reeds vele “levens“ in “dit leven“, en de kans om Japanse leermeesters in Japan en België te hebben gekruist gedurende vele jaren , en nog steeds, is mijn vlag neergeplant in Zuid-Frankrijk, in een klein dorp net boven Béziers sinds 5 jaar.
De zinderende spiraal van stilte, beweging, communicatie, uitwisseling, verbinding, samenwerking, en authenticiteit belichaamt me steeds dieper.
De poort van het lichaam, is mijn weg naar een oneindige potentie.
De zin om deze informatie te delen, door te geven, in de Dojo, en in het gewone leven wordt elke dag groter en groter.
Shining life !
Love in action.
Wil je meer weten ? kijk dan hier (in het frans)

Praktisch
5 maandagavonden 13/07, 20/07, 27/07, 03/08, 10/08
van 20u tot 21 u
Participatie :
obv. vrije en bewuste donatie
Inschrijven op voorhand per email catherine.dompas@gmail.com
praktische info zoals zoom-link, worden je via email doorgestuurd alsook alle praktische info en thema's.
Beauty and Ki culture - the way of nature


